För en tid sedan funderade jag på att skriva ett inlägg på temat trötthet, mental trötthet. Det ena efter det andra avlöste varandra och det har aldrig funnits riktig tid till att landa och andas.

  • Byte av arbete ledde till tankar om flytt. Husförsäljning kom upp på agendan och nytt hus köptes och flytt genomfördes.
  • Min mamma fick den lägenhet hon drömt om och ny husförsäljning kom upp på agendan, denna gång mammas hus med där tillhörande flytt och tömning av 48 års samlande.
  • När vi såg att ovanstående började nå sitt mål, kom nästa utmaning. Efter 5 år var det nu äntligen dags för sonens ryggoperation. Han fick gå igenom mycket på kort tid och som förälder känner man sig hjälplös när man såg honom ha ont. Men barn är fantastiska och jag är en mycket stolt mamma. Idag springer och studsar sonen som om han aldrig hade genomgått denna prövning.
  • Slutligen kom jag ”in i rullarna” på vårdcentralen här gällande mitt blodtryck och hade första läkarkontakten på typ tre år. Läkaren ville börja dra i trådar som jag inte hade energi till, blodprover skulle tas m.m. Jag kände då att det var droppen som fick bägaren att rinna över, en liten grej kanske men i slutet av raden av punkter, och jag typ bröt ihop och sa att jag orkar inte mer.

Samtidigt såg jag att nu började det ljusna, inom en snar framtid skulle vi vara tillbaka i vanliga rutiner igen. Den 16 mars började jag jobba igen efter ett par veckors frånvaro p.g.a. sonens operation. Knappt tre timmar hann jag vara där innan allt kraschade. Allt jag nämnt ovan blev bagateller, en droppe i havet, de blev ingenting.

Nu sitter jag här utan pappa och utan mamma. Det jag fasat för under lång tid är nu verklighet och det känns ofattbart. Frågan är om man någonsin kommer att fatta det…

Kommentera

