Tänka…

Gubben håller på att bli tokig på mig. Han anser att jag tänker för mycket. Ja det gör jag säkerligen också. 

Men sån är jag, take it or leave it. 

Att tänka mycket kan vara på gott och ont. Att tänka mycket när man är en liten filosof som jag är av godo i mina ögon. Att vrida på saker och ting och fundera kring hur det kommer sig att det är som det är. Det gynnar fantasi och kreativitet. 

Att tänka mycket framåt och ta ut saker i förskott är av ondo. Det gör jag också och det är där jag driver gubben till vansinne. Att tänka framåt och ta ut saker i förskott skapar onödig oro och knut i magen. Om osäkerhet gör sig påmint, kan bekräftelse behövas för att få känsla att man gjort rätt. Men om något i framtiden skapar osäkerhet och bekräftelse inte kan ges förrän i framtiden…

Får nog läsa min bok ”Kvinnor som tänker för mycket” igen…

Att tänka mycket och samtidigt ha ett förbannat bra minne, är en dålig kombination. 

Det komiska är att jag i dagsläget inte hinner tänka, knappt andas. 

Men sån här är jag. 

  

Kommentera

