Inte som alla andra

Några nätter med svårigheter att komma till sängs och svårigheter att komma till ro och få välbehövlig sömn. Precis som om kroppen är fylld med oro och stress men jag vet inte varför det i så fall är så. 

Säger man det till någon så skulle säkert han/hon komma med teorin att det beror på att semestern är slut och jobbstart är imorgon. 

Men jag är inte som alla andra. 

Tydligen måste man älska värme. Tydligen måste man avsky kyla. Tydligen måste man klaga på denna sommars väder. Tydligen måste man längta efter semester. Tydligen måste man ogilla att det är jobbstart igen efter semester. Med mera…

Men jag är fortfarande inte som alla andra. 

Jag avskyr värme. Jag älskar svalka, kyla och blåst. Varför? Då mår jag som bäst, både fysiskt och psykiskt. Jag har någorlunda bättre balans i mitt humör. Ja jag har ett bättre liv när temperaturen är låg. Så jag har älskat denna sommar och vill inte klaga. 

Längre ledigheter är jag egentligen inte ett fan av, såtillvida jag inte ska göra något speciellt. Ska jag mest ta dagen som den kommer, så fungerar även en kortare ledighet. Min semester i år har varit det sistnämnda. När dessutom gubben går tillbaka till jobbet en vecka innan mig, gör mig ännu mer färdig med semestern. Så jag välkomnar jobb- och dagisstart imorgon och jag välkomnar verkligen vardagsrutiner igen. Egentligen skulle jag kunna ta ut några veckor semester till i år men det är jag inte lockad av. 

Men tydligen har bara jag fel då man verkligen inte lyssnar på om jag säger något som går emot majoriteten. Istället för att respektera olikheter och respektera mig, så vill man skriva ordet FEL i pannan på mig. 

Eller så är det helt enkelt mig i allmänhet man inte lyssnar på…

Börjar snart tro det sistnämnda…

Kommentera

