För många äntligen men inte för alla

Ja nu är den här. Värmen!

Det ska man tydligen älska och enbart njuta av. Det är tabu att tycka något annat. Tycker man något annat, så får man antingen skjuts till låst avdelning på psyket där man ikläds en krama-mig-själv-tröja eller så sätts det igång en övertalningskampanj att man ska ändra uppfattning. Istället för att bara acceptera att man tycker olika och fungerar olika, så får man utstå gliringar för att man tydligen tycker fel.

När man tycker ”fel”, så möts man gärna även av missförstånd. Om man inte gillar värmen, så tas det för givet att man vill ha regn och njuter när droppar faller. Så är inte fallet. Det får gärna vara sol och blå himmel, men det måste blåsa, mycket, inte enbart en liten vindpust då och då. Fläkten ska stå på max typ. 

Som ni förstår, så är jag en av ”feltyckarna”. Frågan är om man förstår varför jag är en ”feltyckare”. Ja jag och min kropp och mitt psyke mår bättre vintertid. Undantag senaste vintern, som aldrig inträffade. 

Som i så många andra fall, döm inte innan du har alla fakta.

Oavsett vad så kan ingen av oss göra något åt vädret, varken kyla eller värme. 

  

Kommentera

