Inget jobb, ingen gubbe, ingen ring

V A B – verkligen den mest fruktansvärda bokstavskombinationen jag känner till och har erfarenhet av. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: Jag är verkligen inte skapt till att vabba. Hur mycket jag än älskar min son och hur mycket jag älskar att tillbringa tid med honom, så klarar jag inte av att vabba. Där är begränsningar förknippade med att vabba och det gör mig tokig på nolltid. Helt otroligt att vi fortfarande har tapet kvar på väggarna så som jag klättrar på dem. I vanliga fall så delas vabbandet fifty-fifty med gubben, men inte denna gång. 

Så då kan man bli liiiiiite överdramatisk, men titeln på inlägget låter värre än det är.

Inget jobb – Vabbandet gör att jag inte har jobbat mycket denna vecka. Hemma onsdag och torsdag och nästan hela fredag, gör enbart ett litet gästspel imorgon för att slippa boka om något som var aningen problematiskt att få ihop från första början. 

Ingen gubbe – Han jobbar sista veckan innan semester, vilket tyvärr har inneburit en hel del övertid. Så vi ses inte mycket dessa dagar, och saknaden efter honom är stor. Jag får bara hoppas jag känner igen honom nästa gång vi träffas. Hi hi…

Ingen ring – Mina fina prematurring får sig ett ansiktslyft för att sitta lite bättre. Jag skulle hämtat den igår, men vab gjorde att jag skickade gubben. Men då var inte smyckesdesignern på plats. 

Jaja, det är åtminstone snart semester. 

Kommentera

