Trygghet

Mina öron är inte längre att lita på.

Det stressar mig lite, speciellt om jag någon kväll är själv hemma efter att Oliwer har somnat.

Han där uppe och jag här nere.

Babyvakten reagerar inte alltid om Oliwer går upp. Gör han det så är det inte säkert att han ger sig tillkänna för oss så tydligt, han kan stå i något hörn och snyfta lite.

Mina öron uppfattar inte sådant. Det känns inte bra när jag är själv hemma, har ju ingen koll alls på vad som händer och sker där uppe.

Kanske inte problem för andra, men en jobbig svårighet för mig.

Men svårigheter är till för att lösas.

Mina ögon, med glasögon på, kan jag lita på.

Så en ny babyvakt är inköpt och nu känner jag mig trygg när jag är ensam vuxen hemma. Nu ser jag och nu har jag koll.

Att det krävs så lite för att känna trygghet. Att man inte skaffade en sådan här från början, men bättre sent än aldrig.

IMG_6873

Kommentera

