Sticka ut hakan? Del 2

Det har skett en tragedi i vårt land, en ung tjej med hela livet framför sig har hittats mördad. 

Nu ska det delas saker om detta på sociala medier och tryckas gilla på sidor förknippade med denna tjej, för att skänka en tanke till hennes familj.

Nej, det kommer jag inte att göra. Av ren principsak.

Varför just denna gång?

Alla andra fall då som är av liknande karaktär med samma tragiska utgång men som inte märks då massmedial uppmärksamhet uteblir?

Alla fall där anhöriga fortfarande undrar – där saknad person fortfarande är saknad?

Nä jag deltar inte i något som är kopplat enbart till ett fall. 

Vill jag göra något som innebär att skänka en tanke, så gör jag det till alla som går igenom detta fruktansvärda och för de som fortfarande svävar i ovisshet. 

Gällande de som misstänks ha begått denna fruktansvärda handling, ska dömas för vad de gjort och inte för vilka de är. Alltid döma handling före person. Bakgrund, att man kommer från annat land exempelvis, är inte i sammanhanget relevant. Det finns lika många rötägg bland svenskfödda som bland utrikesfödda. Ibland skulle jag vilja säga att de svenskfödda är i majoritet. 

Så, nu har jag sagt mitt. 

Kommentera

