En fråga – två svar

Är jag där jag ska vara?

Ja.

Är jag där jag ska vara?

Nej.

Svaren varierar beroende på sammanhang.

I ett sammanhang är det givet – här är jag ”himma” – jag är precis där jag ska vara – här kan jag vara mig själv och vara älskad för det jag är – jag är nöjd med allt runt omkring mig – människor, upplevelser, materiellt – you name it.

I ett annat sammanhang är det inte lika givet – jag ser mitt värde men inte min plats – det är främmande i flera olika definitioner – jag saknar något för att känna mig ”himma” även där.

Hur ska jag få det jag saknar för att kunna svara ja alltid och inte bara ibland?

Något drastiskt eller något mindre?

Kommentera

