Rätt perspektiv

Jag börjar bli innerligt trött på allt klagande och allt gnällande. Oavsett vad det gäller.

Jag börjar bli innerligt trött på alla undanflykter och bortförklaringar.

Jag börjar bli innerligt trött på att man tror blint på allt utan att kritiskt granska – kritiskt granska innehåll och källor.

Jag börjar bli innerligt trött på att man inte kan sätta sig in i en annan människas situation, att inte kunna tänka ”tänk om detta hände mig och mina nära och kära”, att inte kunna tänka ”vad hade jag gjort då och vad hade jag behövt då och vad hade ett sådant dåligt bemötande gjort med mig när jag egentligen inte hade något val”.

Får väl se hur länge jag orkar innan jag tar till plan B, som tyvärr ännu inte är utformad.

Kommentera

