Somna leendes…

Somna med ett leende på läpparna kan det hända att jag gör ikväll.

Det är min födelsedag och den går snart mot sitt slut. Dagen har varit helt till belåtenhet och ändå ska jag få vara med om mer i helgen.

Och då varken ”nollar” eller ”femmar” jag. Men jag tror det kan uppskattas mer om man får lite extra när man inte förväntar sig det. När man fyller jämnt, så tas det för givet att det ska firas stort. Det känns så i alla fall. För mig betyder det mer att få det när man inte alls är beredd på det.

För ett tag sedan kom jag på att jag ville ha en ring med en liten fot på, som en symbol för prematur. Jag beställde en ring från ett företag, som sedan visade sig inte existera. Typ. Jag fann då ett utländskt företag som sålde ringar med fotavtryck på, men valen blev för svåra. Så jag släppte tanken.

Idag förverkligade min älskling den på sitt eget charmiga och romantiska sett. En smyckesdesigner som han har kontakt med via sitt jobb, har designat en ”fot-ring” till mig och stansat in min sons namn i den. Så otroligt vacker.

20150410_132431

Tyvärr skulle den behöva vara något större i storlek och det går tyvärr inte bara att knacka ut den utan då måste en bit läggas till. Hoppas bara inte det blir för mycket bekymmer. Attans att fingrarna inte är lika tjocka på var hand, eller åtminstone att det inte skiljer alltför mycket på dem.

I början på året bestämde jag mig för att min födelsedag inte ska firas i någon större bemärkelse (kan ha varit i ett svagare ögonblick). Jag önskade mig mest att få tillbringa tid med min älskling. Han tog mig på orden. Imorgon lämnas sonen hos mormor och vi beger oss vidare mot okänd ort. Ja okänd för mig i alla fall. Jag vet åtminstone nu vad vi ska uppleva vad gäller mat och show (förvisso inte exakt vad vi ska äta) och jag vet att det inkluderar en hotellövernattning. Men var är fortfarande frågan.

IMG_6361

Jag unnade mig ett par lotter idag för att se om jag hade tur i spel en dag som denna.

IMG_6345

Men jag borde ju förstås ha vetat utifrån allt ovan att jag ju givetvis har tur i kärlek istället. Givetvis var lotterna enbart nit. 🙂

IMG_6358

En bra dag ska nu avslutas med en förhoppningsvis god natts sömn för att sedan vakna upp, packa och fara iväg på nya äventyr.

Grattis till mig själv för vad jag har i mitt liv.

Kommentera

