Det heter ”mina” av en anledning…

Mina känslor. Mina tankar. Mina upplevelser.

Ingen kan säga att mina känslor, mina tankar och mina upplevelser är fel.

Det gör ont när det händer som inte får hända.

Det gör ont när någon ifrågasätter och säger att så inte är fallet, som säger att mina känslor, mina tankar och mina upplevelser inte stämmer.

Trots att det är mina känslor, mina tankar och mina upplevelser.

Det går inte att säga att det jag känner är fel känslor. Det går inte att styra på det viset.

Än värre är att skratta åt mina känslor, mina tankar och mina upplevelser.

Då faller tårarna.

Kommentera

