Det blir inte alltid som man tänkt sig…

Den 15 februari var jag på bio med min familj och lyckades då bita av en bit av en tand. Givetvis visdomstanden som fick dras ut den 17 februari. Jag börjar på allvar tro att de då drog ut roten till allt av ondo, för sen dess har helvetet brutit ut. 

Jag börjar bli riktigt trött på att leva efter devisen ”det blir inte alltid som man tänkt sig”. Bara de senaste dagarna har planer fått ändras ett flertal gånger p.g.a. diverse olika händelser.

Plan A: Hela familjen Lundberg beger sig till Vanneberga lördagen den 14 mars i syfte att hjälpa min älskade mamma att lasta in pellets och få en superb middag som belöning. På vägen dit skulle ett par sålda saker levereras till Hässlehåla och Vinslöv. 

Plan B: Då gulleplutten till son insjuknat, beger sig enbart min älskade make till Vanneberga helt i enlighet med ovanstående. 

Plan C: Då både liten och stor älskling insjuknat, beger de sig till kvälls- och helgmottagning för att få diagnoserna scharlakansfeber och halsfluss och få recept på varsin penicillinkur. Jag själv tar gubbens bil och kör till Hässlehåla och Vinslöv för att leverera sålda saker och säga hej till mamma. Dock utan möjlighet att hjälpa till med pellets och utan äran att få äta mumsig mat. 

Plan D: Mellan Perstorp och Tyringe tar Albins bil sitt sista andetag och börjar ryka något så kopiöst mycket. Jag får ringa maken som får ta sonen med sig och möta upp mig där jag står in the middle of nowhere. 

Men okej, saker blev efter mycket om och men levererade och vi sa hej till mamma. Men bilen står nu på en verkstad i Hässlehåla och domen kommer imorgon. Har vi tur är det bara kylaren, har vi otur är det topplocket. Är det det sistnämnda så måste det funderas ut hur vi ordnar en ny bil. 

Ovanpå allt detta, har varmvattnet lagt av här hemma. Imorgon kommer domen även där. Men ett ordentligt uppvaknande lär jag få redan imorgon bitti. 

Vi har sålt lite barnsaker på sistone och än så länge fått ihop drygt 2500 kr. Vi hade ännu inte bestämt vad de pengarna skulle användas till, men helt plötsligt är det ju givet. 

Vad finns mer att nämna? Mina konstiga öron och mitt höga blodtryck kanske. Nä ärligt talat, jag orkar inte mer nu. 

Kommentera

