Smaken är som baken i mello

Jag har slutat diskutera med folk kring ämnen som har med tycke och smak att göra och även kring sådant som handlar om vad som är sanningar och lögner. Därmed har jag slutat att diskutera melodifestivalen med andra, trots att jag mer eller mindre följer tävlingen slaviskt. Ja jag har t.o.m. tippat varje deltävling i appen som var en nyhet i år. Mitt resultat där är mycket blandat, men vem bryr sig om det? Inte jag i alla fall.

Ikväll är inget undantag, jag har redan tippat hur jag tror att Andra chansen slutar och jag är säker på att inget som syns i tv-rutan ikväll kommer att få mig att ändra mig.

Så hur har jag då resonerat i de olika duellerna?

Linus Svenning vs Andreas Weise
Melodifestivalen ska inte handla om artister utan om låtar, men här gör jag ett undantag. Både Linus och Andreas är artister jag gillar, dock är det nog Andreas’ personlighet som lockar mer än hans musikstil. Linus är en artist som jag känner förtjänar och är värd en chans mer än många andra. Så jag fortsätter i samma anda som förra året: LINUS SVENNING TILL FINAL!

Hasse Kvinnaböske Andersson vs Kristin Amparo
Sorry Kristin, det är inte aktuellt med en powerballad i år, det är fel år för det och det är det du faller på. Din låt är trögstartad men har ändå växt i mina öron de senaste dagarna. Men jag är och kommer alltid vara en stolt skåning, så jag ser gärna att Hasse glatt sjunger sig vidare till finalen.

Dolly Style vs Dinah Nah
Trodde först jag skulle tippa Dinah Nah till final, men nä den har fallit pladask för mig. Det känns som om det mer lättsamma bidraget som sticker ut lite mer har större chans att nå finalen. Så hello hi Friends arena, säger Dolly-dockorna.

Behrang Miri & Victor Crone vs Samir & Viktor
Vilken låt kan man redan sjunga med i? Efter en lyssning? Vilken låt är en plåga och som inte försvinner när den väl satt sig i huvudet? Just det, Samir och Viktors låt. Så de tar en groupie på väg till Friends arena. Jag är inte stolt över att säga att jag är övertygad om detta, men det är bara att inse fakta att grabbarna kommer att lyckas bättre än Behrang och Victor.  F’låt.

Mer än så här diskuterar jag inte mello. Hur det faktiskt slutar ikväll? Ja det bryr jag mig egentligen inte så mycket om. Jag vet att det finns så mycket mer som betyder så mycket mer, men lite kul kan man ha på vägen.

Kommentera

