Märkligt…

Det är märkligt hur olika händelser/företeelser kan infalla i princip samtidigt, helt oberoende av varandra men likväl sammanhörande på något märkligt sätt.

För ca en vecka sedan skulle en barndomskamrat till mig fyllt 36 år, en barndomskamrat som är mycket saknad. Snart 12 år har gått sedan den tragiska nyheten nådde oss och känslan av att säga farväl är fortfarande svårförståelig.

Någon dag senare inträffade en händelse på jobbet, som tyvärr hade alldeles för många likheter med min barndomskamrat. Händelsen i sig kan jag lätt hålla ifrån mig och inte direkt påverkas av. Däremot drar den upp mycket från dagen för snart 12 år sedan och väcker tankar till liv som man trodde hade fått vila.

Mitt i allt detta har jag själv mått dåligt efter att ha plågats hos tandläkaren och dragit ut en visdomstand med diverse komplikationer som följd. Det har gjort att humöret dalat och tårarna ständigt velat göra sig synliga. Då kan märkliga tankar dyka upp i huvudet när man tar en lunchpromenad i lätt regn, tyvärr tankar som är alltför relaterade till ovanstående händelser. En tanke som dök upp i mitt huvud häromdagen, var att jag kommit fram till en låt som gärna får spelas på min begravning när så är dags.

Nu väntar jag på att smärtan i munnen ska försvinna och gladare tankar kan infinna sig hos både mig själv och hos andra.

Kommentera

