You go girl

Hur många försök jag än gjort tidigare, så har jag alltid fallit tillbaka i samma gamla destruktiva mönster. För jag som har högt blodtryck och besvär med knä ser det som destruktiv att äta fel och dricka fel.

Undrar vad som är skillnaden denna gång? Vad är det som har gjort att jag inte fått återfall denna gång? Att följa avtalet med mig själv har gått över förväntan.

Jag började på 94,1 kg och huvudmål är 80 kg. Åtminstone i denna vända. Jag har två delmål på vägen, 90 kg och 85 kg. Idag visade vågen 88,5 kg. Det innebär -5,6 kg sen jag började jobba efter jul och nyår, sen 7 januari. Delmål 1 är därmed nått och passerat.

Jag är rätt stolt och glad över detta. Okej, en rejäl förkylning har hjälpt till med bristen på aptit som följeslagare, men ändå.

Men frågan är nu hur mycket glädje man egentligen vågar visa kring sådant här?

Kommentera

