ÄNTLIGEN!

Äntligen börjar denna dag, denna söndag, gå mot sitt slut.

Det började gå fel redan kl. 07.00 när jag vaknade med ett ryck och började direkt tänka på mitt arbete. Två tankar flög då härs och tvärs i huvudet, båda relaterade till saker som ska ske på jobbet imorgon måndag. Tanke ett handlade om upplägget på det som sker på morgonen imorgon, hur viktigt det är att det blir förstått och inget missas. Jag kommer inte att andas ut gällande denna tanke förrän tidigast torsdag morgon typ. Tanke två handlade om den senare delen av dagen, som inte kommer att vara för mig som för alla andra. Det finns visst innehåll i det jag nämnt, som gör att morgondagen gärna hoppas över. Så kl. 16.00 imorgon när jag ska lämna arbetet och köra och hämta min lille prins är också klockslaget för utandning (såtillvida nu allt klaffat enligt planerna på morgonen).

Dagen har fortsatt med att jag och sonen kommer ner på nedervåningen och ser snön yra vilt utanför fönstret. Till sonens glädje behöver jag väl knappast tillägga. Hade det bara varit fin kramig snö som kommit ner, som man hade kunnat ha kul i, så hade jag nog inte klagat. Men när det blåser och yr och bara kommer ner som blött slask, ja då är i alla fall inte jag sugen på att ha närkontakt med det. Så alla eventuella planer på att kunna busa ute eller kunna ta en tripp iväg någonstans för att göra något kul sprack rätt ordentligt. Nu blev det inte mycket som bröt av mot de tråkiga sysslor som inomhusvistelse skrek om, d.v.s. tvätt och tvätt och tvätt.

Vad mer? Jo, mitt favoritdiadem gick sönder. Inte nog med det, nu är dessutom mobilen oskyddad ett tag då skalet gick sönder. Skulle även kunna nämna extra stort godis- och colasug. Och så Loa Falkman som ICA-stig, hur tänkte man där.

När man sen inte trodde mer kunde hända på en och samma dag, så ringer svärfar och berättar att svärmor brutit benet.

För att nämna ett par exempel på denna skitdag.

Men nu sussar sonen sött i sin säng och jag ska pigga upp mig med att titta på del 1 av ett program enbart innehållandes idioter.

Kommentera

