Besvikelse

Jag vet att det enbart handlar om ett materiellt ting. Men besvikelsen blir ändå stor.

När man söker på för tidigt födda, kan man bland sökresultaten finna en fotavtrycksaffisch. Den består av massa små fotavtryck från för tidigt födda barn. Överst står det ”Små fötter lämnar stora avtryck”. Detta lilla fotavtryck symboliserar för mig just för tidigt födda barn.

Min son är för tidigt född, han är prematur, och jag har tyvärr inget fotavtryck från honom som nyfödd. Hans fotavtryck finns förvisso på en tavla som idag hänger hos hans faster, men det fotavtrycket är från när han var 6 månader gammal.

Så jag blev överlycklig när jag via nätet fann ett företag som sålde en ring med ett litet fotavtryck på. Jag tvekade inte utan la en beställning direkt. Denna ring skulle få symbolisera min lilla prematur.

Tiden gick…och gick…och gick… Ingen ring levererades. Jag mailade företaget på ett par olika adresser, men inget svar. Jag fann dem på facebook, men där fanns inget inlägg sen slutet på maj 2014. På kommentarer på den sidan förstod jag att jag inte är den enda som nu ställer frågan om företaget överhuvudtaget existerar. Det ser inte ut att bli någon ring. Tur inget blev betalt i förskott.

Jag har förvisso nu googlat mig fram till ett amerikanskt företag som verkar sälja samma ring, men känner mig osäker på att valen blir rätt vid beställning.

Tänk om det bara gått vägen och jag hade sluppit denna enorma besvikelse.

Kommentera

