Oxen

Jag är född i Oxens tecken, något som jag tidigare har förbannat men oftast numera känner mig bekväm med.

* En oxe anses vara praktisk, realistisk, lugn och metodisk.
* En oxe arbetar hårt och med stor uthållighet.
* En oxe är principfast, envis, stabil och självmedveten samt är oftast nöjd med hur saker och ting är och tar inte risker i onödan.
* En oxe är tolerant och pålitlig och försöker alltid se goda sidor hos sina medmänniskor.
* En oxe har ett lugnt och välbalanserat humör, såtillvida oxen inte blir tillräckligt uppretad. Det tar tid att reta upp en oxe, men när man gör det så bör man akta sig. Oxens reaktion dröjer men blir desto kraftigare när den äntligen kommer.

Får jag säga det själv (ingen annan gör kanske det) så tycker jag det stämmer rätt bra in på mig. Den sista punkten kan bli väldigt påtaglig och därmed aningen jobbig, även för mig själv. Jag kan intyga att det tar tid att reta upp mig, men ”lyckas” man så bör man akta sig.

Nuförtiden tvingas jag hantera mycket frustration. Frustration över all oförståelse jag möter. Frustration över viljan till mycket men många hinder på vägen. Frustration över bristen på ansvarstagande. Finns frustrationen redan där, så kan ytterligare ingredienser till den frustrationen leda till att bägaren till slut rinner över.

Så har nu hänt.

Borde nog inte känna mig stolt, men det gör jag. Stolt över mig själv. Känslan av stolthet stärks av att det visat sig inte vara helt obefogat. Så för en gång skull ingen klump i magen efteråt.

En reaktion på ”Oxen

  1. klart du ska vara stolt. Ibland måste man få säga ifrån ordentligt och känslan att slippa klumpen i magen är fantastisk

Kommentera

