Varför ens försöka?

Min sömn har hamnat i en ond spiral. Eller rättare sagt, min brist på sömn har hamnat i en ond spiral.

Trötthet hör till vardagen och verkar ha etablerat sig permanent.

Trots sänggång i hyfsad tid, insomnande hyfsat snabbt, ostörd sömn hela natten, uteblir känslan av att vara utvilad. När jag vaknar på morgonen är jag fortfarande lika trött som jag var när jag la mig, om inte tröttare.

Igår kom jag inte alls till ro. Trots tidig morgon, jobb hela dagen, mycket sen kväll, trötthet, så låg jag och snurrade nån timme eller två.

Så varför ens försöka? Nä det får bli ”Cocktail” på tv istället.

Tror vi snart måste hitta en pausknapp i verkligheten, stänga av måsten för en stund, kanske åka bort från allt en tid. Men det lär inte hända, det blir inte av, det går ju inte.

2015/01/img_5822.jpg

Kommentera

