Svammel om väder

De som känner mig, vet att värme inte är min bästa vän. Sommaren är därmed den värsta årstiden för mig och mitt mående. Solen i sig får gärna vara på himlen och regnet hålla sig borta, men trots allt mår jag bäst den här tiden på året när temperaturen sjunker och det blir hög och frisk luft. Fast, vintern än så länge har ju varit en riktig besvikelse. Det har varit alldeles för varmt för mig sett till denna årstid. Men jag får kanske snart äta upp de orden, det har ju pratats om kallare väder. Har jag inte haft vinter än med snö som lyser upp, ingen vit jul och nyår med andra ord, så kan det lika gärna vara så. Speciellt nu när jag återigen pendlar varje dag, åtminstone vardag, tur och retur Ängelholm. Skulle det bli vinter den här gången, så kunde det ju kommit när vi var lediga ett par veckor. Men icke sa Nicke, som vanligt. Borde kanske byta landsände att bo i…

Oavsett vad, säga vad man vill, men visst är det en speciell känsla när man i januari månad kan ge sig ut på en biltur i strålande solsken och ”tvingas” använda solglasögon. Det som så annars främst är förknippat med den där plågsamma årstiden sommar.

IMG_5773

Kommentera

