Då var det bestämt.

Mitt avtal med mig själv har gått över förväntan att hålla än så länge, men det är fortfarande bara början. Visst finns sug och svåra stunder, men någonstans har jag fått en nytändning som motiverar mig att hålla mig borta från det onyttiga enligt gällande avtal. Promenader har skett i princip varje lunch minus någon enstaka dag då det istället har blivit promenadbandet hemma. Jag t.o.m. trotsar regn ibland, om det inte står som spön i backen. Lite vila på helgen tillåter jag mig.

Sedan starten 7 januari så har vågen visat på minus 2 kilo. Ytterligare 2,1 kilo återstår till delmål 1.

Delmål 1 ska nås senast sista helgen i mars. Jag lär inte hinna även till delmål 2, så jag håller mig till det första och allt som sker utöver det är bonus. Att delmål 1 ska vara nått senast sista helgen i mars, beror på att belöningen redan är bokad. Jag tror med andra ord på mig själv för en gångs skull.

Så vad händer då sista helgen i mars? Jo, det blir en tjejhelg på hotell och shopping i Ullared. Japp, häromdagen blev jag medbjuden av en god vän och tillsammans med två andra tjejer ska vi ha en härlig helg. Grabbarna bus här hemma kommer jag sakna enormt mycket, men ibland måste man göra sådant här också. Det är sällan jag gör något för mig själv, så jag har fortfarande inte vant mig vid tanken. Det känns konstigt och märkligt, inte naturligt alls, nästan lite dåligt samvete. Men jag tillåter mig själv att vara egoistisk en stund.

Så se upp Ullared, för den 28 mars kommer vi.

Kommentera

