Gick inge’ vidare

Jag var så övertygad om att jag hade skrivit ett inlägg för ca ett år sedan på temat nyårslöften och hur jag aldrig brukar ge några. Jag var då av inställningen att sådana går ändå inte att hålla. Nu är jag inte människa att hitta något sådant inlägg dock. Om ett sådant inlägg hade funnits, så hade det handlat om att jag inför 2014 lovade mig själv att avsluta saker och inte längre skjuta upp saker. Jag tänkte då på allt stort och smått, det minsta handlade om att laga ett armband som har legat sönder bra länge nu trots att jag har det hemma som behövs för att laga det.

Nu har vi passerat ytterligare ett årsskifte och har nu äntrat 2015. Jag kan då bara konstatera att jag hade rätt, löften givna i samband med nyår går inte att hålla.

Behöver jag överhuvudtaget nämna att armbandet fortfarande ligger sönder på en hylla i badrummet?

Nä några löften för 2015 ger jag inte. Däremot kommer jag att skriva ett avtal med mig själv för att göra ett försök att bli av med känslan av att vara äcklad av mig själv. Ett avtal kan innehålla belöningar och sanktioner, som delas ut när det står klart om avtalet följs eller inte.

Kommentera

