Studiebesök

Jag har många känslor kring mitt jobb, just nu mest kopplade till mig själv. Ibland ångrar jag en sak jag skickat iväg, ibland inte. Men så länge ett telefonsamtal uteblir, så spelar det ingen roll.

Förutom den egna berg- och dalbanan, så är det en upplevelse att ha mitt jobb så här i valtider när flyktingfrågan är valets fjärde viktigaste fråga (enligt TV4:s valprogram). Tänk dock om alla kunde göra som en kvinna gjorde häromdagen, ringa de som träffar dessa människor dagligen och fråga hur det verkligen ligger till. Tänk om alla kunde hålla isär vad flyktingfrågan faktiskt handlar om.

Attans att ens jobb är sekretessbelagt. Jag har en lång lista över sådana jag gärna skulle bjudit in till studiebesök. Många klienter hade garanterat godkänt att andra fått lyssna på deras upplevelser.

Nåväl, nu håller jag mest tummarna för mig själv och för att det snart inte är berg- och dalbana längre utan en lugn barnkarusell som bara går runt och runt och inte upp och ner.

Kommentera

