Känslosamt

För en vecka sen sorterade jag ut alla kläder som Oliwer har vuxit ur. Allt från storlek 40-80. Ja det var på ett sätt redan utsorterat men bara lagt i påsar i garderoben. Dessutom vände vi lite upp och ner på det när vi skulle skänka lite av det till en behövande familj. Nu ville jag få ordning och köpte lite flyttkartonger och började packa.

Någonstans trodde jag att detta skulle gå snabbt och smärtfritt, men jag tror minsann jag bedrog mig lite.

Att sortera ut storlek 80 var ”piece of cake”, eftersom det är en storlek som Oliwer använt nyligen och det ligger därmed nära hur Oliwer är idag.

Att sortera ut storlek 40-44 var allt annat än ”piece of cake”, det tog en tillbaka till Oliwers första tid, till hans födelse några veckor för tidigt, till hur liten han var. Minnena väcker känslor som man nästan glömt bort.

Det gör det inte lättare när man tittar tillbaka i hans blogg, till inläggen gjorda första året exempelvis.

Tror jag saknar det en hel del samtidigt som jag på ett sätt inte gör det.

Fast för oss finns ingen valmöjlighet.

 Två body i storlek 44

bild 1 (1)

 Byxorna till vänster storlek 40 och byxorna till höger storlek 44

bild 3 (2)

Kommentera

