Jag känner sorg

Jag känner sorg.
Inte för att någon saknas mig fysiskt, inte för att någon gått bort i betydelsen lämnat jordelivet.

Jag känner sorg.
För någon lämnar mig psykiskt, skapar en dörr, blir en dörr, en stängd dörr.

Jag känner sorg.
Om jag känner så här, hur känns det då inte i andra änden.

Jag känner sorg.
Jag förstår men inte allt. Jag vill förstå men får inte, tillåts inte.

Jag känner sorg.
För jag inte kan öppna dörren, inte bli insläppt.

Jag känner sorg.
För att jag aldrig kommer att få svar på varför ledsamhet uppstått hos mini-individ. Kanske rädsla efter något nyupplevt.

Jag känner sorg.
För någon som inte längre finns, var det detta han ville se.

Jag känner sorg.
För hur det ska bli när även hon saknas. Samma land eller enskilda öar utan broar.

Kommentera

