Väder

Det är tabu många gånger att klaga på värmen. Men det är samtidigt ingen nyhet att jag avskyr allt vad värme heter. Jag har svårigheter att hantera värme och mår mycket sämre när det är varmt.

För mig finns det absolut ingen fördel med värmen. Nackdelar kan jag göra en lång lista av:

1. Svettigt och klibbigt konstant (känns dessutom som om detta har blivit värre sen blodtrycksproblem och medicinering).
2. Lättare tendenser till huvudvärk.
3. Blir man förkyld så försvinner den aldrig (förvisso inte drabbat mig denna sommar…ännu).
4. Betydligt större risk att åtta-beningar intar mitt sovrum.
5. Börja inte prata med mig om alla andra insekter, i synnerhet inte millimetrar. När de kommer, är jag inte långt ifrån psyket.
6. Fysiskt mår min kropp sämre.
7. Med sämre fysiskt mående, följer sämre psykiskt mående. Berg-och-dalbanehumör är nog bara förnamnet.
8. Sämre sömn och sämre aptit (om det bara vore så väl att sämre aptit innebar att man åt mindre och inte åt fel saker, då hade det ju kunnat vara gynnande).

osv osv osv

Okej, gubben min kom på en fördel, jag slipper ju mina ”vinterhänder”. Men tyvärr överväger inte det allt ovanstående.

Förstå mig inte fel, det får gärna vara sol och klarblå himmel men det måste fläkta, ja rent ut sagt måste det blåsa. Eller ta motsvarande på vintern, sol och blå himmel. Hur hög frisk luft blir det inte då. DÅ trivs jag.

Men alla kan vara lugna. Familjen Lundberg har blivit med AC så nu försvinner värmen. 😉

Kommentera

