La grande finale

Ikväll ska det avgöras, ikväll ska Sveriges representant till Eurovision Song Contest utses. Efter mello-finalen varje år brukar jag ha en stark tro eller misstro till det vinnande bidraget, antingen tror jag på stora chanser till vinst eller så tror jag på stora chanser till bottenrekord. Men historiken talar sitt tydliga språk, jag är uppenbarligen inte duktig. Om jag tror på låten, så blir det magplask och uselt resultat. Om jag inte tror på låten, så går det hur bra som helst. Om jag inte tror på låten, så kan det t.o.m. sluta med att låten vinner hela ”tjottaballongen”.

Så i år har jag fattat ett beslut. Nu slutar jag gissa vilken låt som har störst chans att vinna allt i Köpenhamn. Jag slutar att uttrycka tro/misstro angående det vinnande bidraget. För mig får de gärna fortsätta med sina tin whistle.

Så jag fortsätter min kampanj, men nu kallar vi det ”Linus Svenning till Köpenhamn”. Han är i mina ögon fortfarande den mest värdiga vinnaren med den i särklass mest minnesvärda låten som ger mer än bara sköna toner. Låten berör, ger en känsla som sitter kvar långt efter att sista tonen ljudit, ger en tankeställare, får en att minnas personer som inte längre finns här (familj, släkt, vänner). Tyvärr kanske den inte går hem hos internationella juryn, men jag ska i alla fall heja på honom. Och rösta på honom. Gör ni det också!

LINUS SVENNING TILL KÖPENHAMN!!!!!

En reaktion på ”La grande finale

  1. Jag tycker att Englands jury sa det så bra, man behöver inte förstå svenska för att förstå låten

Kommentera

