Till min älskade Albin

För länge sedan såg jag ett avsnitt av Scrubs, det var det avsnittet när de alla var på Bahamas då vaktmästaren skulle gifta sig. J D och Elliot hade nu insett att det var med varandra de ville vara och i just detta avsnitt skulle J D förklara hur mycket han älskar Elliot. För honom var hans känslor så starka att han älskar Elliot mer än Turk. När man som vi känner till serien och dess karaktärer, så förstår vi att här handlar det om riktig kärlek. Sen jag såg det avsnittet har jag funderat på hur jag skulle beskriva mina känslor för dig.

För inte lika länge sen läste jag ett citat om att en bra pojkvän känner dig, litar på dig, älskar dig, respekterar dig, ärar dig, stödjer dig, vill ha dig och uppskattar dig. Detta är du.

Jag hade mer eller mindre gett upp hoppet om att få uppleva äkta kärlek innan jag träffade dig. Men när vi fick kontakt, stärktes min tro på ödet. För hur ska man egentligen förklara att just du hittade just mig på Kamrat och att just vi skulle bli vad vi är idag. För sen den dagen känner jag att något har vänt, oturen jag tidigare kände karaktäriserade mig vände till att jag nu kände att saker och ting gick min väg. Eller som Michael Learns To Rock uttrycker det:

Du är det lugn jag behöver när kaoset i huvudet gör sig påmint. Du får ner mig på jorden igen när jag svävar iväg. Du är min trygga famn och min kramgoa nallebjörn när jag behöver någon som håller om mig. Du är allt detta när jag behöver det som mest men även när jag behöver det som minst. Du är stabiliteten personifierad. Du läser mig som en bok, du är en av få som kan det. Du älskar mig, respekterar mig och accepterar mig för den jag är och har fått mig att tro på mig själv för den jag är. Idag är jag stolt att vara mig själv men också otroligt stolt att titulera mig din fru och vår sons mamma.

Tillsammans står vi starka och vi uppnår mål. Vägen har inte alltid varit spikrak fram till målen, jag säger bara IVF-kliniken, men vi har fixat det och det har gått precis som vi hoppats.

Jag älskar dig av hela mitt hjärta nu och för alltid.

20131223-224510.jpg

Kommentera

