Förbannelse?

Jag har mycket att tacka den moderna tekniken och den tekniska utvecklingen för.

Om det inte hade varit för internet, så hade kanske aldrig min kärlek funnit mig. Om det inte hade varit för internet, så hade kanske aldrig jag fått uppleva mitt livs kärlek. Om det inte hade varit för internet, så hade det kanske inte varit A + L.

Om det inte hade varit för den tekniska utvecklingen, så hade kanske inte vi haft vårt lilla mirakel. Om det inte hade varit för den tekniska utvecklingen, så hade kanske inte vi haft ett biologiskt barn. Om det inte hade varit för den tekniska utvecklingen, så hade kanske inte vi fått uppleva ”Owa”.

Men samtidigt, är inte tekniken lite av en förbannelse? Innebär inte tekniken också att vi glömmer hur man faktiskt pratar med varandra? Jag tror det…

För visst måste det bli frustration när man behöver prata med någon, allmänt prat eller allvarligt prat eller informativt prat, och denna någon bara tittar på sin telefon eller datorn eller vad det nu må vara och man då inte vet om personen lyssnar? Är det inte lite av en envägskommunikation? Blir det inte lite känslan av att vilja höja rösten för att nå fram?

En reaktion på ”Förbannelse?

Kommentera

