Behov/önskan/förfrågan/vilja

Jag vill ha förändring. Jag vill ha förändring nu. Jag är trött på hur det är idag. Jag är trött på hur det ser ut idag. Jag är trött på Linda 2013. Jag vill ha Linda 2014. En ny Linda, en ny skepnad, en ny stil, ny energi. En stylist, hår och kläder, hade gärna fått knacka på och göra om mig. Någon som vill anta utmaningen?

Jag är stor. Det finns ett sätt att bli mindre, min ständiga kamp som är omöjlig att vinna utan energi och motivation. Men jag är också stor på vissa specifika delar som inte kan minskas hur som helst, åtminstone inte utan operation. Men bara för att jag är stor där, så ska det inte innebära de svårigheter som det faktiskt gör idag. Hitta snygga underkläder är ett sådant exempel. Det som finns i så stora storlekar känns sällan vackert eller sexigt om man så önskar.

Så fann jag det. Trodde jag i alla fall. Möjligheten att ”prenumerera” på underkläder. Beställer min storlek men givetvis är de små i storleken och det passade snarare en som har två storlekar mindre än mig. Tillbaka på ruta ett. Finns det andra sådana ”tjänster”? Eller var finns ”guldgruvan” för detta?

I-landsproblem? Säkerligen! Men ibland är det lösningar på ovanstående som får enorm effekt för energi, mående, ja allmänt välbefinnande.

Kommentera

