Människokännedom

Jag kan säkert upplevas som privat och att det är svårt att komma mig nära och lära känna mig. Fast visar man intresse så kan man mer eller mindre få höra min livshistoria. I grund och botten har det nog mycket att göra med hur människor som finns runtomkring mig är som personer.

Det finns dock de som kan läsa mig som en öppen bok och vet precis hur de ska få mig att må bra. Min älskade Albin kan det.

Jag har spindelfobi. Spindeln i sig känns inte jobbig men tanken på att den kan krypa på mig med alla sina åtta ben är outhärdlig. Så sommartid är ju inte min favorittid på året, visserligen mest p.g.a. värmen men spindlar gör inte saken bättre. På sommaren sover vi oftast med öppen balkongdörr och därmed kan vi drabbas av vissa oinbjudna gäster. Igår kväll/natt var ett sådant tillfälle. Jag hann se något som rörde sig oroväckande nära min huvudkudde och maken min fick agera hjälte. Jag kan omöjligt somna i ett rum om jag vet att där finns en (levande) spindel. En stund senare märker jag att maken har reagerat på något, han säger att det var ett flygfä men att den nu var omhändertagen. Jag somnar om. Dagen efter hittar jag en död spindel. Flygfä var det inte men av omtänksamhet sades inget om vad det verkligen var. Någon vet att jag inte skulle ha somnat om så snabbt om jag vetat sanningen.

Det är omtänksamhet och kärlek det. 🙂

20130726-220228.jpg

Kommentera

