Åka bil

Jag har konstaterat att jag har svårigheter att åka bil nuförtiden. Köra bil är inga problem, oftast inte heller att vara passagerare fram. Men att sitta som passagerare bak är mer eller mindre en pina. Tidigare har jag kunnat sitta bak och t.ex. lekt med telefonen en hel del under våra resor. Nu börjar det kännas i magen direkt vid avfärd. Illamåendet blir snabbt ett faktum. När vi är iväg hela familjen sitter jag bak med Oliwer och han kräver så pass mycket av mig att jag inte kan ha ögonen på vägen och följa den. Det är sällan han sover när vi är ute och åker nämligen.

Så var kommer detta ifrån? Koppling till blodtryck och/eller medicin? Ska man behöva ta äckel-päckel-åksjuk-medicin för att kunna åka någonstans? Behöver finna en lösning då jag redan nu vet att minst två längre resor är inplanerade.

Kommentera

