Avslöjande

För er som kanske inte kan läsa mig som en öppen bok, så kommer här svaren på gåtorna i gårdagens inlägg.

Sak/upplevelse 1: Mindre aktiv men i förändring

En lärling fick ”leka” med mitt hår och resultatet blev ljusa slingor i toppen och röd-brunt i botten.

20130723-225128.jpg

Sak/upplevelse 2: Gynnande av intresse

Mitt musikintresse är stort på mer än ett sätt, både gällande att lyssna till och att utöva själv. Under en längre tid har jag varit intresserad av den irländska flöjten tin whistle, något som återupplivades i samband med Danmarks vinst i Eurovision song contest. Så varför inte skaffa en? Sagt och gjort:

20130723-225955.jpg

Sak/upplevelse 3: Girl power

En god bit mat och shopping tillsammans med två underbara tjejer. Mycket snack och mycket skratt på ett avslappnat sätt. Måste göras om, definitivt.

Bonus

Ikväll fick jag ett sms som jag absolut inte hade väntat mig. Det var ett sms som värmde mitt hjärta. Det löd: ”Hej! Ville bara skicka en hälsning till min gamla familj så här på 5-årsdagen. Jag mår prima, är ute varje dag i min sele, har fått en husse som ger mig godis varje gång han kommer, mums. Av matte har jag fått en hel burk tonfisk i födelsedagspresent. Hoppas allt är bra med er också hälsar Elvi(s) genom Diana.”

För snart två år sedan hittade vi ett nytt hem till vår underbara kissemisse, en flytt som gick över förväntan. Idag fyller hon alltså fem år och då kom detta härliga sms.

Efter en dag som denna, så blir det nu sängen där jag säkerligen somnar med ett leende på läpparna.

Kommentera

