Födelsedag

Vissa i min omgivning fyller 25 år varje år. Själv blir jag ett år äldre varje år och VILL bli ett år äldre varje år. Tror det ligger i att jag alltid sett yngre ut än vad jag är och det inte alltid varit till min fördel.

Jag har dock inget behov av att fira mig varje år. Jag firade mig inte förra året, kan förvisso bero på att min födelsedag låg två dagar efter Oliwers dop. Jag försöker dock alltid unna mig själv något den dagen.

Men vart femte år vill jag fira mig. Vart femte år vill jag ha en minnesvärd dag. Jag vet inte var denna vilja/önskan kommer ifrån. Någon som har en teori? Dock får jag nog sänka förväntningarna denna gång. Firar mig gör jag, förvisso i något mindre skala men ändå. Tror dock annars att det blir en dag som alla andra.

Kommentera

