Erkännande

Jag har en sak att erkänna. Så gör er redo. Okej, here we go.

Ibland använder älsklingen den bil som jag vanligtvis använder till vardags och jag har idag konstaterat att det har sina fördelar. Han och jag lyssnar i vanliga fall inte alls på samma radiokanal. Jag lyssnar oftast på Mix Megapol, speciellt på tisdagsmorgnar så att jag får mig ett gott skratt att piggna till av. Älsklingen lyssnar oftast på Bandit Rock. Om jag använder bilen efter älsklingen så får jag byta till Mix Megapol, om älsklingen använder bilen efter mig så får han byta till Bandit Rock. Så uppenbart är det att vi inte lyssnar på samma sak.

Idag skulle jag köra till jobbet i vanlig ordning och då älsklingen använt bilen senast så var radion inställd på…ja ni fattar. Men jag bytte inte bort hans val av radiokanal, jag lät den vara igång en stund. En låt spelades som jag av någon anledning fastnade först. Melodislingan? Fantastisk röst på den kvinnliga sångerskan? Oavsett anledning så har låten nu lagts till på min spotify-stjärn-lista.

Så mitt erkännande är: Det har sina fördelar att ibland lyssna på älsklingens radiokanal för då upptäcker man låtar som man aldrig skulle ha upptäckt annars.

Kommentera

