Ond cirkel

Konstaterande: Jag är inte skapt att vara ledig.

Ledig från arbete behöver vi alla vara lite då och då, för att kunna varva ner och ladda om. Men jag är inte skapt att vara ledig när jag är ledig så att säga.

När jag får tid över, hamnar jag i en ond cirkel. 1. Tankarna kretsar kring samma ämnen, såsom utseende, hur man är som person, hur man fungerar o.s.v. 2. Tankarna innehåller vissa detaljer som gör mig deppig och vissa saker som gör mig arg på mig själv. 3. Att bli deppig leder till ett enormt sötsug och jag vill bara äta och dricka fel. 4. Om jag ger efter för sötsuget, så hamnar jag återigen på nr 1 nästa gång jag får tid över.

Oplanerade helger är av ondo för mig på så vis. Jag har en son som sysselsätter mig, men han sover ett par timmar mitt på dagen och han lägger sig betydligt tidigare än vad hans föräldrar gör, så det finns tid över trots småbarn.

Det finns säkerligen ett flertal personer som skulle reagera på samma sätt när de läser mina klagomål: Om det nu får dig att må så dåligt, gör då något åt det. Bestäm dig bara!

Dessa personer har så rätt i det de säger. Och det är just det jag gör, bestämmer mig. Flera gånger varje dag…

Kommentera

