Som den beige mannen

Många av er har säkert sett ”Macken” på TV, av och med Galenskaparna och After Shave. Visst minns ni säkert då också den beige mannen? Han som vi tittare ser och märker men som i serien är en som smälter in med inredningen. Så känner jag mig, jag känner mig som den beige mannen.

Så nu får det snart bli förändring, för just nu gör liknelsen med beige mannen inte mig glad och jag tycker inte om att vara låg och ledsen. Jag behöver färg, glada färger som piggar upp, ljusa färger, inte dystra färger. Jag är i behov av lite nytt i garderoben, kanske främst tröjor/tunikor, och där finns ju ett sätt att få in färgen på ett naturligt sätt. Jag hade vetat precis vad jag skulle införskaffa för att uppnå detta, om det inte varit för en liten detalj. Storleken! Det hade varit roligare att förnya garderoben om jag bara hade lyckats hålla mig till den plan jag satte upp för ett tag sedan. Det har jag misslyckats totalt med och det har tyvärr gått åt fel håll. Trots att glädjen över att eventuellt kunna shoppa loss inom kort försvunnit lite, så kvarstår önskelistan till födelsedagen.

Tänk om man innan shoppingturen hade kunnat få uppleva en make-over. Någon som gör en bedömning av mig och kommer fram till något härligt som skulle passa mig, både vad gäller hår och kläder. Eftersom jag känner mig som beige mannen och som allmänt tråkig, så skulle det kanske inte varit helt fel med en helrenovering. Någon som känner sig manad att anta utmaningen?

Kommentera

