Deppigt

Ge mig kraft att acceptera det jag inte kan förändra
Mod till att förändra de saker jag kan
Och visdom nog att förstå skillnaden mellan de två

Det finns saker i mitt utseende som jag kan förändra om jag inte är nöjd med det. Vissa kan förändras med hjälp av ökade kunskaper. Vissa kan förändras med hjälp av motivation. Det förstnämnda är jag nog för stolt för att be om hjälp med. Det sistnämnda verkar inte kunna infinna sig trots en lång lista med motivationsfaktorer.

Det finns saker i mitt utseende som jag inte kan förändra oavsett vad jag känner för det. Acceptansen är det som gäller och den har jag…fram tills att jag blir påmind om det på ett eller annat sätt.

Jag vill gärna gå min egen väg för att nå mina mål och inte följa i andras fotspår. Men andra lyckas uppenbarligen och inte jag. Är det för att jag väljer fel väg eller är det för att de är starkare än jag?

Kommentera

