Mello

Imorgon är det alltså dags… Imorgon ska det alltså avgöras… Imorgon vet vi vilken låt som ska spegla Sverige i Eurovision song contest…

Ur mitt perspektiv så skulle jag kunna tänka så här:

  1. Utse Sean Banan till vinnare – På så sätt går det åt skogen, Sean Banan får stå där med sin ”rompa” och skämmas och svenskarna kanske fattar att man måste tänka efter före.
  2. Utse Robin Stjernberg till vinnare – På så sätt hedrar jag mina gamla hemtrakter.
  3. Utse Louise Hoffsten till vinnare – På så sätt visar vi att kvinnor kan.
  4. Utse Yohio till vinnare – På så sätt gör vi alla konfunderade, är det en han eller en hon eller en den eller en det. Medan alla funderar över den frågan, glöms alla andra bidrag bort och Sverige får massa röster.

Louise Hoffsten lyssnar jag förvisso gärna på. Lika gärna kan jag lyssna på Ralfs låt, trots att jag inte är någon hårdrocksbrud och trots att jag hellre hade hört låten framföras av en annan svensk hårdrockssångare. Övriga låtar går in genom ena örat och ut genom andra utan att lämna något minnesvärt efter sig samt att det finns en grupp som jag verkligen vägrar att lära mig namnet på.

Då inväntar vi bara ”Sverige, vi har ett resultat”.

Kommentera

