Choklad-tokig del 2

Fr.o.m. idag är det nya tag som gäller. Jag har en plan som jag verkligen ska hålla denna gång. Första steget blir att hålla planen fram tills att jag fyller 35 år, i samband med den dagen ska jag nämligen unna mig en hejdundrande fika. Nästa steget blir att åter följa planen efter 35-årsdagen. Jag kommer inte att ha strikt förbud mot sötsaker, men omfattningen av dem är mycket begränsad. Jag menar, jag är inte mer än människa och förtjänar att ha lite fredagsmys alternativt lördagsgodis, men som sagt i mycket begränsad omfattning.

Det är med anledning av ovanstående som jag med ljus och lykta sökt efter Marabous nyhet Drömkrisp, men utan resultat. Det var ju fram tills idag som jag inte hade samma strikta plan att följa och det kändes då okej att unna sig denna nyhet. Men det fick jag ju ge upp som ni säkert förstått på föregående inlägg.

Så då kan ni säkert gissa vad som händer när nu planen är satt i verket:

drömkrisp2

Och borde det inte finnas en lag för hur affärer visar upp nyheter? Jag tycker Maxi är elaka som placerar nyheter precis vid utcheckningen vid självscanning.

drömkrisp3

Hand upp ni som håller med! 🙂

Kommentera

