Choklad-tokig!

Det är ingen hemlighet att jag är chokladtokig.

När det kommer nyheter i chokladens värld, är jag oftast inte främmande att provsmaka. Undantag finns givetvis, men oftast är jag nyfiken. En vän till mig har fått mig att verkligen, och då menar jag VERKLIGEN, vilja testa en nyhet från Marabou. När jag då inte får tag på denna nyhet, blir jag oerhört frustrerad. Hur sjukt är inte det, att en liten chokladkaka kan göra så med en individ. Men det kanske har att göra med att jag fr.o.m. måndag ska ta nya tag och det söta ska finnas i MYCKET begränsad mängd i mitt intag av ätbara ting. Så det är ju NU som jag ger mig själv klartecken att äta lala.

Just denna nyhet har jag inte lyckats finna i någon av de butiker som jag besöker på regelbunden basis. Fick tipset av min vän att åka till Statoil och har planerat att åka dit vid ett par tillfällen efter arbetstid, men kommer jag ihåg det när jag väl är på väg hemåt? Nope! När jag var i ”vår egen” Kvantum-butik igår, såg jag till min glädje på hyllkanten att namnet står där, nyheten ska finnas där…eller… Suck! Det är nog inte meningen att jag ska få smaka den.

drömkrisp

Men jag får istället chansen att skämma bort gubben lite eftersom hans favorit nu är tillbaka till hans stora glädje:

black

Kommentera

