Övervakad

Okej, blodtryckskontrollen i tisdags var ingen glädjande historia men tack vare den inbokade tiden på Capio Citykliniken blev mitt öde bättre än vad det kanske hade blivit annars.

Den inbokade tiden på Capio Citykliniken innebar att jag behövde åka från jobbet redan kl. 15.30. Jag behövde nämligen hinna förflytta mig från Ängelholm till Klippan och där vara på plats kl. 16.00. I normala fall jobbar jag till kl. 17.00.

Efter kl. 17.20 plingar det till i min telefon och ett meddelande från min PolisNytt-app berättar att där varit en trafikolycka på väg 21 vid Åstorp. Två personbilar och en lätt lastbil var inblandade.

Om jag hade jobbat till kl. 17.00, hade jag passerat just detta ställe där olyckan inträffade antingen precis innan olyckan skedde eller i samma ögonblick som olyckan skedde.

Så jag tror någon vakar över mig. Jag skulle vilja tänka att det är min pappa som vakar över mig. Det känns som en fin tanke, så den håller jag fast vid.

Kommentera

