2003-01-23 – 2013-01-23

Idag är det 10 år sedan jag miste min älskade pappa, alldeles för snabbt rycktes han bort från mig och min familj. Denna dag präglas av mycket tankar, tankar som kan delas upp i tre kategorier.

1. Film på repeat: Denna dag spelas gärna en viss film upp i mitt huvud, en film som berättar allt som hände den där dagen för 10 år sedan. Allt från hur man satt ovetandes i sin lägenhet i Kristianstad via otålig väntan på allmänna kommunikationer till beskedet på Hässleholms sjukhus.

2. Saknad: Han är saknad rent generellt men givetvis extra saknad vid vissa specifika tillfällen, saknad vid stora livshändelser. När vi, hans barn, har förlovat oss, gift oss, fått barn. Hade han funnits i livet när jag gifte mig, hade jag gått in i kyrkan med min pappa vid min sida och troligtvis hade han varit klädd i uniform. En sak är säker, min son ska definitivt få veta vem hans morfar var.

3. Minnen: Barndomsminnen och uppväxtminnen (eller hur man nu ska benämna dem). Hur han och jag skulle klara oss själva under veckorna när mamma gick på utbildning på annan ort, hur fenomenal han var på att göra plättar, hur man ibland blev bortskämd med ett besök på McDonalds (som då precis hade öppnat utanför Hässleholm), hur champagnekorken flyger i luften och byxorna far i backen, vår roadtrip till metropolen Skövde m.m.

Det har hänt att jag fått höra att jag var pappas flicka…och…ja…det var kanske så.

En reaktion på ”2003-01-23 – 2013-01-23

Kommentera

