Visioner

En och annan komediserie ser vi på i detta hushåll, kanske mer slötittar än följer slaviskt, ”Happy endings” är en av dem. I ett avsnitt som gick i repris nyligen handlade det om att skapa visionstavlor. Visionstavlor innehåller bilder på och ord om sådant man önskar få eller uppleva.

Nu är det nytt år och det om något är väl en bra tidpunkt för att göra en visionstavla. Undrar vad jag skulle sätta på min…

En inte alltför långsiktig plan skulle kunna innehålla följande:

  1. En bild på en kontorsråtta, som får representera ett nytt kontorsjobb. Jag söker nya utmaningar och inom kort vet vi om den finns i min nuvarande jobbkommun eller en kommun närmare mitt hem.
  2. Ordet ”motivation” som jag behöver för att göra om bravaden som jag lyckades med hösten 2010.
  3. Ordet ”minnesvärd” som jag vill att min 35-årsdag ska bli. När jag fyllde 30 år fick jag ett hus, när gubben fyllde 35 år fick han en son (okej dagen innan men ni fattar), så vad ska göra min 35-årsdag minnesvärd?
  4. Oavsett vad som gör min stora dag minnesvärd, så kommer det att bli en hejdundrande fika av diverse olika småkakor bakade av mig själv. Så en bild på sju sorters kakor får upp på tavlan. Ska bli spännande om denna plan blir genomförd.
  5. Gekås’ logga: Jag funderar allvarligt på att önska mig ett presentkort på Gekås (ja mina nära och kära, det finns och det är mycket lätt att ordna hemifrån) och när jag har fått det ska jag boka in en date med bästa Sanne och ge mig en dag för mig själv i shoppingens tecken.
  6. Varför inte en bild på en stor hög med pengar i kombination med en bild på en stenlagd rabatt? Då fattar ni nog vad pengarna ska användas till och man kanske någon gång blir tagen på allvar när man pratar om stenar.
  7. Det absolut viktigaste av allt: en bild på min glada lilla skit. Att han får fortsätta vara en glad liten skit och att kommande ryggoperation inte påverkar det.

Vad skulle finnas på era visionstavlor?

Kommentera

