Magsjuka

Lördagen den 15 december, tidigt på morgonen, började min älskade lilla gosse att kräkas. Under dagen fick vi uppleva ett par ytterligare kaskadkräkningar. Magsjukan var ett faktum.

Söndagen den 16 december, runt kl 22, började jag göra samma sak, smittad av min älskade lilla gosse. Bara att gilla läget.

Albin stod då inför att jobba sista veckan innan kontoret julstängde och innan pappaledigheten tog sin början och vi gjorde allt vi kunde för att hålla honom frisk. Hur det gick till vet vi inte, men kanske skilda toaletter och skilda sovrum spelade en viktig roll i det hela. Albin är fortfarande frisk som en nötkärna så kanske han ska ta och köpa sig en trisslott.

Vi sjuklingar fick försöka klara av dagarna här hemma så bra vi kunde och än en gång kan jag konstatera vilka som är mina hjältar: Alla ensamstående föräldrar! Jag beundrar er från hela mitt hjärta.

Jag hade inte haft någon magsjuka på år och dar och ställde mig därför frågande till hur förloppet är vid sådana tillstånd. Jag visste mycket väl att det kan skilja från individ till individ, men jag saknade helt insikt om vad jag kunde förvänta mig. Och tala om att man blir behandlad som pestsmittad när man är magsjuk, man vågar ju inte berätta för någon om denna sjukdom för då känner man sig som den mest impopulära människa som överhuvudtaget vandrar på denna jord.

Nåväl, nu är vi i alla fall friska igen. Vi kan äta normalt igen och jag lever återigen som en gift kvinna.

IMG_1876

Sjuklingar

Kommentera

