Hobby

Tänk om man hade haft en hobby, något man kunde syssla med och utvecklas i, något man brinner för, något som skapar avkoppling, något som hjälper en att koppla bort hjärnan ett tag, något som man hade kunnat önska sig saker till i julklapp och födelsedagspresent. Jag har förvisso mitt musicerande och mitt skrivande. De uppfyller alla villkoren utom ett, det finns inte mycket att önska till det, något som skulle kunna stå på önskelistan som andra ibland efterfrågar. Och tänk om man hade haft en hobby, kanske en kreativ sådan, som man kanske t.o.m. hade kunnat tjäna en liten slant på. Men den ådran saknas. Ibland har jag funderat på om jag ska gå en fotokurs hos gubben min, för att lära mig hur jag kan fånga detaljerna. Inget jag tjänar pengar på, men något nytt och spännande.

Så vem är Linda L på fritiden???

Kommentera

