Vi kör lite till på reklamtemat.

Jag läste på Aftonbladet härförleden om reaktioner på en viss reklamfilm. De ansåg att den var sexistisk. Den de syftade på var följande:

Borde man då inte även reagera på följande:

Fast för vissa så är det ju en sanning att kvinnor kör bättre bil.

Eller varför inte denna:

Sätt kvinnor i den rollen så hade det väl blivit ramaskri, men icke sa nicke när det är män i centrum.

Och varför reagerar man inte på denna:

Glassarna har ju snopp, ja en har ju en pinne upp i rumpan. Nä vänta, så får man inte skriva, då blir man väl kallad homofob.

Nä tacka vet jag Kaj och Börje:

Hittade dock inte den version med det slut jag själv gillar bäst när de säger att de borde spela golf i Puttgarden. Tror min make tröttnade på den versionen när jag körde den om och om igen på en färja mot Puttgarden för drygt 4 år sedan. 🙂

Kommentera

