Nattliga funderingar

Har gett oss en utmaning. Dock brukar det gå sådär med våra utmaningar, åtminstone efter en liten tid. Vad ska man motivera sig med? Hade gärna unnat oss en upplevelse eller en sak men oftast krävs det resurser för det, resurser man kanske vill lägga på annat. Det positiva resultat som eventuellt kommer genom denna utmaning borde vara en motivationsfaktor nog men icke sa nicke. Så fungerar inte jag tydligen.

Och varför är det så svårt att se sig själv värd något, att kunna unna sig själv något? Varför okej för andra men inte för en själv? Jag har väl också rätt till något nytt, något extra ibland? Varför måste där på något vis vara ett godkännande från andra?

Och när ska jag lära mig att det är okej att behöva egentid och se till att ta mig den egentiden? Men vad skulle jag göra då, skulle jag kunna koppla av, koppla bort? Skulle behöva men när, var, hur.

Kommentera

