Sjukdomspärs

Undrar om vi börjar repa oss nu…

20 september: Jag blir sjuk med feber, ont i hela kroppen samt svettningar och frossa om vartannat.

22 september: Jag blir sämre med svårigheter att svälja utan smärta, med konstant hosta samt med en obefintlig röst. I samma veva får min make problem med ryggen.

23 september: Oförändrat för mig men maken får nu feber och frossa.

24 september: Jag tar kontakt med vårdcentralen för hostan och svårigheten att svälja utan smärta. De säger bara att: ”förkyld och ha halsfluss det kan man inte ha samtidigt, men vi kan skriva ut hostmedicin”.

25 september: Maken tar kontakt med vårdcentralen då han nu fått ont i ett öra. Det visar sig vara öroninflammation och penicillinkur påbörjas.

26 september: Jag tar återigen kontakt med vårdcentralen då mina ögon är väldigt irriterade och svårigheten att svälja utan smärta kvarstår. Jag får först komma dit och träffa sköterskor och därefter återkomma en timme senare för att träffa läkare. Jag får ögondroppar utskrivna då irritationen i ögonen är en fin ögoninflammation. Jag får penicillin utskriven då ett halsprov visar positivt på det där man inte kunde ha samtidigt som en förkylning.

27 september: Maken börjar jobba igen efter sin sjukdomsperiod. Min kära mamma ger oss chansen att få sova en hel natt (sonens sömn hade varit lite sisådär några nätter) och kunna vila en hel dag utan att behöva tänka på sonen och hans behov. Denna eftermiddag hämtas Oliwer av sin mormor och tillbringar ett dygn där.

Lek hos mormor

Efter en natts sömn och frukost hos mormor

28 september: En saknad Oliwer åter hemma.

6 oktober: Min penicillinkur över.

Det har varit en pärs men samtidigt skönt att sonen klarade sig så väl som han gjorde. Han har enbart haft besvär med lite hosta. Nu hoppas jag vi får hålla oss friska, vi har fått vår dos för ett tag.

Kommentera

