4/9

Det känns som om det var längesen jag påbörjade ett inlägg om just detta datum, 4 september, men det har aldrig blivit avslutat. Ska försöka göra det nu.

Det finns de i min omgivning som inte gärna sätter sin fot i Ullared, åtminstone inte frivilligt. Det är ju alltid kö in, alltid mycket folk i affären, alltid kö ut, ja anledningarna är många till deras åsikt. Statistiskt sett har Ullared väldigt få dagar då det är kö in, typ 25 dagar på ett år. Får man köa in så får man lite skylla sig själv. Då har man valt fel tillfällen, såsom semestertider (speciellt med dåligt väder) eller julruschen eller helger vid löning. Så precis som att människor förtjänar en andra chans så kan platser förtjäna detsamma. Fast alla får tycka vad de vill. Det finns ju faktiskt platser som jag aldrig ens skulle ge en första chans.

Den 4 september befann jag mig på just Gekås i Ullared tillsammans med bästa Sanne. Albin jobbade och Oliwer var hemma och busade med mormor och jag tog mig egentid i och med denna utflykt. Sanne är idealisk att ha med sig på sådana här äventyr. Hon kan sitt Gekås och kan lära ut ett och annat bra tips som underlättar shoppingen. Extra kul var dock att även jag kunde lära ut något till Sanne, att jag kände till något som inte hon kände till. Det lever jag på länge. 🙂 Det är inte många shoppingturer till detta köpcentrum som har gått så bra som det gjorde denna gång. Det blir gärna stressigt och man far runt som en yr höna. Men denna gång kände jag ingen stress, vi tog det lugnt och vi var väldigt organisatoriska. Med en sådan lyckad shoppingdag, ökar bara lusten att åka dit igen. Vad sa vi Sanne, i början på nästa år igen? Och vad säger du, vi struntar i inköpslistor? 🙂

Nä nu ska jag bara lära mig att det är okej att ta sig lite egentid ibland…
2 reaktioner på ”4/9

  1. I’m impressed, I have to admit. Seldom do I encounter a blog that’s both educative and engaging, and let me tell you, you have hit the nail on the head. The problem is something too few people are speaking intelligently about. I’m very happy I found this in my search for something relating to this.|

Kommentera

